dilluns, 12 d’octubre del 2009

COMPENSO AMB...

Avui me decantat per una recepta sana, light, baixa amb greixos ... en resum molt saludable. Llenguado al forn amb espàrrecs verds.

Ingredients ( per 2 persones): 2 llenguados, una ceba (mitjana), 10 espàrrecs verds, 250 ml. de caldo de peix, 3 o 4 grans d’all, 1 raget de vi blanc, oli, sal i pebre.


Posem a escalfar el forn a 150º C. Mentres en una llauna posem la ceba tallada a llunes, els alls a rodanxetes petitones, els llenguados ja nets i tots els altres ingredients. Al damunt de tot i col·loquem els espàrrecs verd. Tots els ingredients els col·loquem a la llauna amb cru, tapem la llauna amb un paper d’alumini i cap al forn 20 minuts. Passats als 20 minuts traiem el paper d’alumini i ho deixem enrossir durant 10 minuts més.


I per compensar la recepta anterior i perquè la vida sense una mica de sucre no tindria el mateix gust us poso una coca de cabell d’àngel de la Gemma (de la cuina de casa). Per saber com és fa ja sabeu cliqueu aquí.


Em fa il.lusió ensenyar-vos un raconet del meu poble!

A que és maco? És la passarel·la que hi ha per passar el riu en direcció Aiguamúrcia i Santes Creus.L’Andreu sembla un pal en la foto s’ha quedat ben palplantat i jo és nota que no he fet cap quilòmetre perquè encara vaig amb el jersei de màniga llarga. La foto ens la tira en Josep Mª, el rei del GPS !!

Per cremar la coca una pedalada, avui cap als molins del coll de Cabra del Camp. Molt expectacular d'alçada amb tots els sentits i molt dur.



P.D: Ai, que casi se’m cola! L’Andreu m’ha posat traductor al bloc i m’ha canviat la foto del índex. Us agradà el canvi? Els agafadors de la foto els he fet jo. Veieu alguna cosa he fet aquest estiu encara que no sigues del bloc ;)

Bon profit!

13 comentaris:

Glòria ha dit...

Anna,

Molt bé la recepta lleugereta del llenguado i què carai!, la coca de cabell d'àngel també!!!!. Jo en lloc de la pedalada per cremar, me'n faria un tallet més petit i llestos!.

Molt artístics els agafadors de la capçalera de l'índex. No sé si és en el meu PC només, però l'slide em xafa una mica les lletres.

Fins aviat

Anònim ha dit...

Tot boníssim sense cap dubte, per experiència.

I menys mal que ha tingut en conte la feina que he fet amb el traductor.

Salut!!!!

ANDREU

Vanesuky ha dit...

Quina delicia de recptes i quina gràcia de fotos!!!La del passadís, que bona!!!

Que bé us ho passeu....!

Petonets macos.

Vanesuky.

Gemma ha dit...

Je je je... tot molt ben compensat :)
Què seria la vida sense una mica de dolçor? Je je je... I si després ho cremes amb una volta en bici, cap problema, un tall ben gros!

Unknown ha dit...

Ei, bones
He tingut el privilegi de tastar la coca de cabell d’àngel i puc assegurar que estava boníssima, veig repetir diverses vegades.

Molt bé les fotos de la sortideta als Molins de vent.....una mica "durilla" és veritat, però la recompensa s’ho val.

Vinga, fins la propera
Josep Maria

Mercè ha dit...

Anna, després d'aquesta ruta amb bici, una altra coca com aquesta no estaria malament, tampoc no? jeje
El llenguado, boníssim!!! I ben saludable com tu dius!
Petons!

Maria ha dit...

Si només mengessiu el llenguado light i anessiu de ruta.. malament, que quedarieu tísics. ;) Així que amb la coca, compensat tot plegat. Tot molt bo,nena.

El cullerot Festuc ha dit...

AMb les excursions que feu amb bici et pots permetre aquestes coques!!!!! El llenguado m'agrada tant...pq no té espines! jajaja!
Petunets,
Eva.

Francesc ha dit...

Aquesta de llenguadao sí que m'aniria bé per al meu règim. Ara, la de la coca de cabell d'àngel, segur que no. És que amb el dolç em costa molt controlar-me. I és que els dolços de la Gemma són irresistibles. Us han eixit molt abellidores les dues receptes. Besades

La cuina vermella ha dit...

Quina ruta més guay, quines fotos més xules i quins plats més estupendus, un petó enorme.

OLLES I SOMRIURES ha dit...

En sabeu molt!!!

BuenasMigas. ha dit...

jajaja... si senyor, jo soc de la mateixa opinió, en el fons això és l'equilibri perfecte, m'ha encantat. Un petonàs.

la vella carmanyola ha dit...

Glòria; els meus agafador han triumfat molt per no dir moltissim ;)

Andreu; gràcies pel teu comentari! tons bitxo.

Vanesuky; si la de la passarela és molt bona ;)

Gemma; pq serà tant bo el dolç? i pq som tant llaminers els humans?

Josep Mª; no m'enrecordava que te la vaig encolomar tot per no menjar-ne més!! jejejeje tu si que la vas provar ben provada ;)))

Mercè; després d'anar amb bici NO, que és quan el cos esta més reseptiu. Aleshores tot light!! ;))

Maria; has vist quin art amb compensar que tenim! jeje

Eva; el llenguado es bo de totes maneres, eh??

Fransesc; qui no li costa controlar-se amb el dolç?? si és la passió humana!

Vermells; doncs si tot o trobeu tant "guai" ja us convidarem un dia a fer una mica de salut per les nostres terres ;))

Olles i somrius; moltes gràcies!

Buenas migas; clar!! ni tant ni tant poc ;))


Moltes gràcies a tots una vegada més per colaborar a la vella carmanyola!

Una abraçada.