diumenge, 4 d’octubre del 2009

PA DE PESSIC D'AVELLANES I POMA

No he anat de vacances, no estic malalta, no tinc ningú de la família malat, no estic malament amb l’Andreu, no he abandonat el bloc, ni res de res! Simplement me passat un estiu treballant moltíssim però a la vegada fent molt molt molt la dropota i he deixat una micota el bloc de banda!

Doncs havent arribat l’octubre i després d’aquest llarg “kit-kat”, en el qual he “flipat” del munt de gent que no em deix comentaris però que estan al “lloro”, reamprenc amb les meves receptes i la meva vida d’hivern (de caseta, manteta, calefacció, ordenador...)

I per tornar a començar he pensat que un pa de pessic d’avellana i poma de la Mireia Carbó (La cuina et dóna joc) recompensaria el temps d’absència de la vella carmanyola.

A nosaltres i principalment a mi aquest pa de pessic es d’aquells que em “xifla” per mi es l’esmorza ideal abans d’una cursa amb btt o una caminadeta per les nostres fantàstiques muntanyes de Prades.


Ingredients: 2 pomes golden * 100 g. d’avellanes torrades * 3 ous * 200 g. de mantega * 200 g. de sucre * 200 g. de farina * 1 sobre de llevat * vainilla en pols (opcional) * 1 pessic de sal * mantega * farina.

Preescalfeu el forn a 180º C (amb l’escalfor de baix). Peleu les pomes i talleu-les en daus molt petits. Tritureu les avellanes fins a deixar-les mòltes (jo ho faig amb 1,2,3 i és molt ràpid).

En un recipient, bateu la mantega, estovada a temperatura ambient, juntament amb el sucre i un pessic de sal, fins que aconseguiu una crema. Afegiu-hi els ous, d’un en un, vigilant que us quedi una massa homogènia. Incorporeu-hi la farina i el llevat tot remenant amb una espàtula, i per acabar afegiu-hi les pomes i les avellanes.

Pinteu un motlle per pastissos amb mantega i després empolvoreu-lo amb farina. Coeu el pastís al forn, que ja serà calent, durant uns 45 minuts aproximadament.

UN CONSELL: no obriu el forn fins passats els 45 minuts i no el desmotlleu fins que estigui ben fred.

Per aquí uns deixo unes fotos d’aquest estiu que vam pujar a fer una visiteta a la nostra estimada gent de Girona i Amer.

Prometo que no caldrà que pel carrer em digueu més: Que passa amb el bloc? perquè intentaré portar-lo més al dia. Però tots aquest que tant m’enyoraveu també podeu deixar-me algun comentari per fer-vos notar una mica i no només xafardejar! sembleu de poble, eh!! ;)
Bon profit!

15 comentaris:

Gemma ha dit...

Ei, ja teníem ganes de llegir receptes a la Vella Carmenyola!
Que tots t'hem trobat a faltar, no només els de Vilarodona, eh? :)
De tant en tant van bé aquests parèntesis, així es torna a la rutina amb les piles ben carregades. I no m'imagino una manera millor de recomençar que esmorzant un tall d'aquest pa de pessic deliciós recepta de la Mireia Carbó!

josep ha dit...

Hola Anna,
Estem contents de llegir-te novament. També ens alegra que no estiguis malalta i que segueixis amb l'Andreu (esperem fotos del pessebre 2009).
Deliciós aquest pa de pessic que has fet. La combinació d'avellanes i pomes és sensacional.
Una abraçada per tu i l'Andreu.

la vella carmanyola ha dit...

Gemma i Josep!

Quins cracks! sou els primer!! la recepta es de les més predilectes meva i no sé pq no le posat abans. Deu ser per la meva etapa dropota que he passat aquest estiu ;)

Josep, ara t'en riuràs però ahir vam anar a caminar pel Montsant i ja vam començar agafar alguna idea pel pessebre d'aquest any i tenim novetats!!! ;))

Gràcies pels vostres comentaria i el pròxim curs de la Mireia ja m'apuntaré!!

Rècords

La cuina vermella ha dit...

Bonica, bentornada! De debó que ens teníes ben preocupats. Ara ja hem vist que t'ho has passat de fàbula. Molts petons bonica.

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Ja veieu que jo no dic res eh?. Amb aquesta entrada en el bloc i aquest pastís d'avellanes i pomes i amb la garantía de fons de la Mireia Carbó... res més ha dir.
Benviguts de nou¡¡. Que vaigi de gust¡¡.Josepb -Menja de bacallà-

Mercè ha dit...

Anna, ben tornada! Malgrat no hagis fet vacances, no va malament descansar una mica d'aquella rutina que amb el temps anem acumulant, oi?
Aquest pa de pessic ha de ser espectacular! T'ha quedat de meravella! ;)
Petons!

La Llibreta Viatgera ha dit...

Ei Anna, que bé que tornis a estar per aquí!! Aquest pa de pessic fa una pinta boníssima!!

Un petó! Beth

maragda ha dit...

Quan de temps, eh? però una retornada ben dolça i bona.
Bentrobats i petons!
Maragda

No tot són postres ha dit...

EI, quin dscans més llaaaaarg!
Ara a treballar toca, i si és amb un pa de pessic de "vellanes" perfecte! Ja el tinc apuntat per fer-lo!
PTNTS
Dolça

illetapitita ha dit...

Bentornada carmanyola!!
Aquest pastís si és de la Mireia no falla, sempre surten bones les seves receptes!
Una abraçada!

El cullerot Festuc ha dit...

I tant que es necessiten aquets descansos!!! Benvinguda de nou! Aquest pa de pessic amb poma i avellanes ha d'estar de muerte!!!
Petunets,
Eva.

Francesc ha dit...

Quina passada de pa de pessic (o "bescuit", com diríem per ací)!!! Aquest me l'apunte per a més endavant, que ara estic a règim... Salutacions

Maria ha dit...

Ai, sí, t'entenc això de dropota.. jo encara no estic recuperada del tot i a sobre, amb l'ordinador cascat i plena de classes que m'he apuntat.. doncs que no trobo temps per sentar-m'hi davant. Estas molt prima, eh! i molt maca també.
Ja veig que cuides com sempre a la familia amb aquest boníssim pa de pessic de la nostra cuinera la Carbó.
Petons...

Anònim ha dit...

annaa!! quina bona pinta tooot! :) hauré de baixar més d'un dia a fer receptes d'aquestes tan bones :P un petonàas

la vella carmanyola ha dit...

Vermells; és que l'estiu tota cuca viuuuuuu!

JosepB; si si la Carbó és exit assegurat ;)

Mercè; pues si fer un "kit-kat" no va malament i això que jo no porto el vostre ritme!!

Beth; prova'l ja m'explicaràs!

Maragda; et dic el mateix que la Beth però cuidado que les avellenes enganxen i després no pots parar de menjar-ne ;))

Dolça; vellanes vellanes nosaltres sempre escombrant cap a casa, eh!! jejeje

Illetapitita; sort en tenim de la nostra gran mestre CARBO!!

Eva; mmmmmmmmm pues siiiii! posa les piles totalment al lloc.

Fransesc; jo també he fet regim però tens de compensar-ho fent esport a tope!!

Maria; dropota dropota que al final me tingut de sentar i dir: Anna que l'estiu ja esta! fes alguna cosa!!
Pq m'he tirat un estiu ;)

Anonim Iris!! jejejeje moltes gràcies per fer-me una visiteta. T'ha prometo que en farem un i se'l menjarem tot tot, val?? tons bitxo.

Moltes gràcies a tothom per passar-vos un minutet per la vella carmanyola!!

Rècordsss