dijous, 8 de gener del 2009

LLUÇ AMB 10 MINUTS

Una vegada vaig anar a dinar a casa de la meva amiga Montse Llussa de la Llacuna i amb un moment em va preparar aquest plat. Em vaig quedar paradíssima de lo bo i ràpid que era menjar lluç.

Fa uns dies ens vam trucar i li vaig comentar com es feia el lluç aquell i l'endemà mateix m'hi vaig posar.

Ingredients per 4 persones: un lluç tallat en 4 troncs d'uns 4 dits, 8 gambes, 400g. de cloïsses, alls, oli d'oliva, mantequilla, sal i pebre.

Precalentem el forn a 200º. Mentres salpebrem els troncs de lluç, els col·loquem en una safata d'anar al forn i posem una nou de mantequilla a sobre. Ho posem 5 minuts amb forn. Passats els 5 minuts i posem les gambes i ho tenim 5 minuts més.

En una paella obrim les cloïsses i les reservem. En una altra posem bastants grans d'all laminats i l'oli d'oliva (bastant abundant), quan els alls estiguin rossets i el lluç ja faci els deu minuts que esta en el forn, el treiem, li coloquem les cloïsses i tirem l'oli d'oliva amb les làmines d'all per damunt del tronc de lluç.

Ja tenim el tronc de lluç amb 10 minuts a punt per deixar boca badats els nostres convidats.

Bon profit!!

12 comentaris:

angels ha dit...

Quina pinta aquest plat, aquestes son les receptes que m'agraden fer a mi, rapides i en poca feina

Gemma ha dit...

Fàcil i bona, seguríssim! Si el lluç és bo, no necessita gaire disfressa, oi?

No tot són postres ha dit...

Hola Vella Carmanyola, encantada de conèixer uns altres veins de zona, cada vegada som més!Aviat ens podrem organitzar per fer trobae de blocaires com fan els de Barna i rodalies jejeje.
Segur que ens anirem veient, aquest lluç en 10 minuts fa una pinta que alimenta!!!!
PTNTS
Dolça

Maria ha dit...

Llucets com aquest tan bons i ràpids de fer us els deveu preparar quan arribeu de les fangades aquelles que feu amb la bici, no? Be, un cop us netegeu, clar...
Petons..

la vella carmanyola ha dit...

Angels, prove'l i despres el poses al teu nou blog i em dius a veure si resulta ho no! jejejeje

Gemma, el peix es el peix!

Dolça, per a mi encatada de fer trobades. De fet jo lesque fan els de Barna ja i vaig ahir vaig anar amb una i va ser genial.

Maria, no que les enfangades les fan els nois i el lluç el faig jo però ell s'ho menja que ja vas veure que primet no esta!! jejejeje

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Molt bona presentació i que fàcil aquest plat. Molt bo de veritat. Salut!!!!

La cuina vermella ha dit...

A veure si es veritat i com diu la Dolça munteu un grup per fer trobades! molt bo el plat, Anna!

Sònia i Ramon ha dit...

Aquest plat segur que'l preparo, que ara amb la carla no tinc temps de res, i s'ha de menjar bé! Ggràcies Anna!!

la vella carmanyola ha dit...

Olles i somrieures; anima't a fer-lo et donarà molt bon resultat!!

Vermells, si faig trobades a Tarragona ja no us vindre a veure i les trobades Barcelonines tenen molt de suc!! jejejeje

Sonia, molt bé aixi m'agrada que te posis a la vida culinaria, però vigila a veure si ara acabaras també tenim un blog de cuina i ja serà la conya!! amb 3 blogs, un fotolog!!! jejejeje

illetapitita ha dit...

El lluç m'agrada molt i amb aquesta recepta tan senzilla i bonísima el farè mès sovint segur!
Bon any!

la vella carmanyola ha dit...

illetapitita; prova'l val la pena!

Anònim ha dit...

A aquest lluç de 10 minuts, jo li dono un DEU! Mare meva que bo...

Una abraçada!
Anna