dilluns, 6 de desembre del 2010

TRUFES DE XOCOLATA (Gemma Lienas)

Aquests dies són d'aquells que vas pel carrer i tot ja està preparat pel Nadal. Jo ja vaig pensant com posaré la taula, els regals,l'arbre, el pessebre i un llarg etc...
Buscant buscant pels llibre de cuina de casa un bon àpat nadalenc m'han sortit les trufes de la Gemma Lienes que vaig fer el passat març per celebrar l'aniversari de l'Andreu, i he dit vaig a actualitzar el blog que poder algú els farà favor tenir-la recepta per aquestes dates.

Les vaig treure del maravellós llibre de la Gemma Lienes, US ESPERO A TAULA. De la editorial Columna. Val la pena, bueno un llibre sempre val la pena!

Doncs aquí us deixo les trufes, ho copio literal del llibre que es com les vaig fer jo.


INGREDIENTS:

400 g. de xocolata negra, 30 o 40 g. de cacau pur o, encara millor, macarronets de xocolata, 120 g. de mantega, 3 rovells d'ou i una copeta de Cointreau (jo no en tenia i vaig posar whisky).

1. Desfer la xocolata dins un pot amb 3 o 4 cullerades d'aigua al bany maria. (Jo això ho vaig fer el microones).
2. Quan la xocolata està desfeta tirar-hi, fora del foc, 120 g. de mantega i desfer-la (si cal, es pot posar un moment més al foc).
3. Incorporar-hi, fora del foc, 3 rovells d'ou d'un en un, i la copa de licor.
4. Abocar-ho en una plata plana i posar-ho al congelador.
5. Quan comença a tenir una certa duresa, però encara no està congelat, treure-ho del congelador. Amb una cullera i amb l'ajuda de les mans, fer-ne boletes.
6. Enfarinar les trufes amb el cacau en pols o els macarronets de xocoltata. Mantenir-les en fred fins al moment de servir.

La quantitat de licor dependrà de com us agradin d'emborratxades les trufes!

Bon profit!

15 comentaris:

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Anna; Unes trufes que fetes del llibre de la Gemma Lienas, hi ha sonen en el paladar..., si vosaltres les heu testades,-físicament- de ben segur que encara molt millor.
Que vaig de gust Anna¡¡

mercè ha dit...

Hola nois!, gràcies per passar pel blog!,doncs la vostra recepta em va de perles perquè també en volia fer de trufes!, però primer en faré una versió infantil sense licor, així és que m'apunto la recepta per als grans!Una abraçada!

Mai ha dit...

A mi m´agraden ben borratxetes hehehe , jo sempre dic que no són pas postres les trufes, son....per anar picant amb el cafè o avans, o a mitja tarda, o deixar-les a prop i anar fent oi? que aquests dies de festa que vénen , tot es permet, fins i tot picar trufes a deshora , que de la dieta ja en parlarem a partir del 15!

MaryLou ha dit...

Què bones!!! fa un munt de temps que no he fet trufes! m'ho heu recordat i si la recepta és de la Gemma Lienas, segur que són ben bones!
Petonets

La cuina vermella ha dit...

Quines ganes de veure't publicar, Anna!

Margarida ha dit...

Quines vacances més llargues que has fet!
Una bona manera de tornar per aquí, amb aquesta recepta tan irresistible!

Gemma ha dit...

Anna, jo les vaig fer pel Nadal passat i van volar en un moment! Són unes trufes delicioses!

Mercè ha dit...

Que bones que són les trufes!! I a més, són d'aquelles coses que es poden fer amb temps i tenir-les a punt per aquests dies. :)
Petons!

El cullerot Festuc ha dit...

mmmmmm...que bones que són les trufes!!! és un vici per no parar!!!
Ja teniu fet el pessebre?
Petunets,
Eva.

Francesc ha dit...

Aquest llibre de la Gemma Lienas és un llibre molt bo a l'hora de fer les receptes. Aquestes trufes vostres fan molt bona pinta. Salutacions

No tot són postres ha dit...

Que bones aquestes trufes! I amb el toc borratxí, perfectes!
PTNTS
Dolça

xaro ha dit...

Te n'agafo un parell!!!!!

Feliç 2011!!!!!!!!

gastropuntcat ha dit...

Hola nois.

No hem trobat una adreça de contacte , es per això que us poso el motiu de la meva visita públicament.

Estem preparant un projecte que obrirem a partir del dia 28 d'aquest mes.
Serà un espai orientat a promocionar la gastronomia catalana i els blocs catalans o de parla catalana de quelcom lloc, hi podrà participar tothom que ho vulgui i en la mida que es desitgi, ja sigui recomanant restaurants, vins, llibres de cuina, botigues, enviant-nos un menú dels plats que ja tingueu publicats, mercats o explicant-nos els actes gastronòmics de la vostre localitat,qualsevol cosa que creieu interessant serà ben rebuda, nosaltres ho publicarem amb un enllaç al espai del blocaire que ho ha proposat per tal de donar-lo a conèixer a tanta gent com puguem.

En l'apartat de gastroblocs, estem fent un llistat de tots els blocs per províncies, ja hem afegit el teu bloc al llistat.

Salut!
Loles i Núria.
Gastropuntcat
www.gastropuntcat.blogspot.com

lacuinadesempre.cat ha dit...

Fan bona pinta aquestes. Bon Estiu !

FormyCake ha dit...

Que buenas!! Gracias por la receta.

Enhorabuena por el blog.

Feliz Año Nuevo!!

Te dejamos nuestra web si no te importa: FormyCake