divendres, 21 de novembre de 2008

SOPA D'AVELLANA

L'altre dia vaig anar a fer la compra setmanal de fruita i verdura, ja fa anys que la faig a la agrotigueta de la meva amiga Elena de Vilardida, que és un poblet "super" petitet al costat de Vila-rodona. Mentres parlàvem de tot i de res em va comentar que feia sopa d'avellana perquè tenia gent a dinar i ho vaig trobar molt curiós i fàcil de fer.
A casa ens agradat moltissim i com que en vaig fer amb les mides per 4 persones en vaig portar una fiambrereta a casa dels meus pares, que també se'n van llepar els dits!!

Ingredients per a 4 persones: 1 litre d'aigua, 4 patates grosses, 2 cebes grosses, 75gr. d'avellanes torrades, 4 formatgets i 1 pastilla de caldo concentrat.

Posar a l' olla 1litre d'aigua, quan arrenqui el bull tirar-hi les patates, les cebes i la pastilla de caldo concentrat. Quan això estigui cuit posar-hi les avellanes (guardant-ne unes quantes per decorar) i els formatgets, després passar-ho pel braç elèctric fins que quedi ben fi.

En cada plat si pot posar unes avellanetes de les que ja haurem guardat per decorar.

NOTA: No hi poso oli perquè els fruits secs ja són molt greixosos i tampoc sal perquè la pastilla de caldo concentrat ja ho és prou.

A què és senzill? doncs us animo a provar-ho perquè també és molt bó!!

Bon profit!

12 comentaris:

Maria ha dit...

Si senyora, una sopa de les d'abans però que sempre serà bona. A casa la provarem,segur.

Gemma ha dit...

Aquesta la faig segur! A casa ens encanten les avellanes (el meu pare és de Montblanc, terra d'avellanes) i segur que agrada a tothom. Apuntada!

La cuina vermella ha dit...

Quina sopa més original i ben trobada, segur que també cau però en comptes d'una pastilla de caldo crec que farem un caldo de veritat!!
petons.

Sònia i Ramon ha dit...

holee.. mmmm... segur que estava boníiiissima... jo també ho provaré de fer, però... aquest caldo concentrat exactament de què?

Josepb. ha dit...

Molt bé, de Vila-Rodona. Evidenment terra de avellanes. La sopa senzilla de fer de segur que està ben i ben bona. Bon profit. Josepb. -menja de bacallà-

Josepb. ha dit...

Com diuen en l'argot "blocaire"; aquesta caura segur¡¡...el caldo -veig que és una pregunta que altres "blocaires" han fet- de qué pot cada be? Una abraçada des de Badalona. Josepb. -menja de bacallà-

El cullerot Festuc ha dit...

mmmmm...que bona ha se ser!!!! Jo tb me l'apunto a la de pendents!!!
Petunets,
Eva.

Dolorss ha dit...

Que curiosa aquesta sopa, tinc de provar-la.
gràcies!!

Glòria ha dit...

Anna,

Jo també m'afegeixo a la llista de blocaires que faran aquesta sopa, i no tardaré!.

Fins aviat

la vella carmanyola ha dit...

Maria; jo t'animo pq provis coses de la meva terra. jejeje

Gemma; es d'aquelles sopes que de tant en tant per no menjar tanta carn, ni greixos dels caldos de gallina va bé pq tot és vegetal!

Vermells; amb caldo d'au molt millor però la explicació és per arribar de treballar i menjar algu bo i saludable amb 20 minuts.

Sonieta; són pastilles de caldo de les que venen el super tipus "kno..." que m'entens?? Però si tens caldo a casa fet fes-ho amb caldo!!

Josepb; benvingut al meu "blog-novatillo"! la meva terra es més de bon vi que d'avellanes però la del meu marit es totalment d'avellanes i secar-secar! Ho pots fer amb un bon caldo de gallina o amb la pastilleta. Es que jo ho vaig posar aixi pq només us volia transmentre una idea de ser una sopa ràpideta i sana. Però totes les obcions són bones!

Eva, si molt bona i ràpideta de fer!

Dolors; també et dic el mateix que en Josepb. BENVINGUDA al meu senzill blog, doncs jo desde la Vila t'animo a que la facis pq el resultat et sorpendra.

Glòria; no volies cosetes de la meva terra?? doncs ja pots començar que ja te posat feina per fer. No és broma, prova-la pq es senzilla i molt bona, t'agradarà!

Josepb. ha dit...

Doncs a veure si aquest cap de setmana cau¡¡ penso fer-la, ja t'ho dirè¡¡. Josepb -menja de bacallà-

Glòria ha dit...

Annaaaaaa!. Ja he fet aquesta sopa d'avellana i era boníííííssima!. Ja la veuràs al bloc!.

Fins aviat